Soms gaat het mis! | Zakelijk Portret

Even heb ik getwijfeld of ik zou vertellen over die keer dat het niet goed ging. Je wilt mensen toch laten geloven dat je capabel bent. Aan de andere kant, ben ik geen robot en maak ik ook wel eens fouten. Dus heb ik besloten om toch maar een keer te vertellen over mijn missers.

Een tijdje geleden moest ik bedrijfsportretten maken. Ik had me goed voorbereid: geheugenkaartjes leeg, batterijen vol, studiolamp mee en ga zo maar door. Ik was er helemaal klaar voor, was ook niet zenuwachtig en wist al exact wat ik zou gaan doen wat compositie betreft.

Helaas was ik minder voorbereid op onscherpe foto’s. Het was toch al weer een hele poos geleden dat ik met onscherpe foto’s thuis kwam. Zooooo enorm frustrerend. Had ik goede opnames, top composities, maar de foto’s zijn onscherp. Neeeeeeeeee, wat nu? 

Ik ben toch begonnen met de nabewerken in de hoop dat er nog wat te redden viel. Ik had al een hoop geknipt en geplakt, maar ik bleef ontevreden. Dus moest ik een beslissing nemen. Ga ik genoegen nemen met deze foto’s en hopen dat mijn klant niet ziet dat het niet goed is. Of neem ik contact op met mijn client en laat hem weten wat er gaande is en vraag of ik op korte termijn terug mag komen om de foto’s opnieuw te maken. 

Uiteraard heb ik voor de laatste optie gekozen. Mijn client vond het fijn dat ik zo eerlijk was en had er absoluut geen moeite mee om de shoot opnieuw te doen. Ik was zo enorm opgelucht. Je wilt toch altijd met je beste werk over de brug komen. Het zou een slecht visitekaartje zijn, als ik dat niet zou doen. Bovendien zal de kans klein zijn dat men mij doorverwijst naar collega’s of anderen in hun netwerk. Die kans bestaat nu ook nog, maar die acht ik minder groot als wanneer ik slechte foto’s afgeleverd zou hebben. 

Dus op een vrijdag ben ik wederom volledig bepakt naar mijn client gegaan. Echter dit keer was ik mega zenuwachtig. Ondanks dat ik blij was dat ik terug mocht komen voor een nieuwe shoot, vond ik het vervelend dat ik extra tijd van mijn client en zijn partners in beslag nam. Ik had nu het zekere voor het onzekere genomen en echt alles uit de kast gehaald om onscherpe foto’s te voorkomen. Ik zal je zeggen, het is gelukt! Vanochtend heb ik de foto’s bewerkt en afgeleverd. 

Hieronder vind je een aantal van de foto’s. Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Je mag het me laten weten.

De foto’s zijn gemaakt in opdracht van Erik Grob, voor Corpus Business en Business & Training Center Arnhem

Terug naar overzicht
Realisatie: Pixel Creation